Jäsenyys, edut ja jäsenmaksut

Jäsenedut

Yhdistyksen tarjoamat jäsenedut on tarkoitettu työelämässä oleville jäsenille. Vuonna 2018 henkilökohtaista virkistäytymistä tuetaan 30 eurolla. Voit hakea tuen eri kulttuuri-/virkistyskustannuksiin. Kerää kuitenkin kaikki kuitit yhteen ja hae korvaus sitten. Toimita maksukuitista/lipuista kopio Anna-Maija Mustoselle tilinumeroineen.

Jytyliiton järjestämiin työhön ja työhyvinvointiin liittyviin koulutuksiin osallistumista tuetaan enintään 40 eurolla. Lisäksi voi käyttää 30 euron virkistysrahan. Liiton järjestämistä koulutuksista löytyy tietoa internetistä, http://www.jytyliitto.fi/. Koulutuksiin on aina tehtävä hakemus, joka on toimitettava etukäteen hallituksen puheenjohtajalle, Kaija-Liisa Kivirannalle.

Voit käydä uimassa tai kuntosalilla Vesikon, Rantakylän ja Outokummun uimahalleissa yhdistyksen tuella enintään 4 kertaa kuukauden aikana (käynnit yhteensä, jos käy eri paikoissa). Tähän kuuluu vain uinti- tai kuntosali. Jokainen maksaa itse muut lisäpalvelumaksut. JYTYn jäsenkortti esitettävä.

Huom.! Etua ei voi ”siirtää” seuraaville kuukausille, jos et ole jonakin kuukautena käynyt neljää kertaa uimassa tai kuntosalilla. Ylimääräiset käyntikerrat laskutetaan jäseniltä.

JYTY:n taskukalentereita vuodelle 2018 tilattiin niille jotka ilmoittivat sen haluavansa. Jos et saanut kalenteria niin lähetä viestiä jäsenasiainhoitajalle. Kalenterin toimitus tapahtui JYTY liiton lehden mukana.

Klikkaa liiton jäsenetuihin tästä.

Eläkeläinen jäsenenä

Eläkeläinen voi osallistua yhdistyksen toimintaan maksamalla vuosittain ns. kannatusjäsenmaksun joka on 36 euroa vuonna 2018. Kannatusjäsenmaksun maksaneet eläkeläisjäsenet voivat osallistua yhdistyksen kevät- ja syyskokoukseen. Liitolla on myös erikseen omakustanteista eläkeläistoimintaa. Lisätietoja voi kysyä jäsenasiainhoitajalta. Vuoden 2013 alusta alkaen esim. vakuutusedut eivät ole enää voimassa eläkkeelle jääneellä kuin sen vuoden loppuun milloin on jäänyt eläkkeelle.

Jäsenmaksut

Liitto on lähettänyt tiedot jäsenmaksun suorittamista varten työnantajille ja itsemaksaville jäsenille (jäsenmaksuprosentti 1,32 vuonna 2018). Jäsenmaksu peritään kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta tulosta, lisistä, sivutuloista jne. Euromääräistä (5 euroa/kk) maksetaan palkattomalta ajalta ilman työttömyyskassan etuutta.

Suositeltavaa on, että työnantajalla on valtakirja jolla jäsenmaksu peritään suoraan palkasta. Jokaiselle työnantajalle on oltava oma valtakirja tai maksettava itse palkasta jäsenmaksun osuus. Itsemaksavan on pyydettävä liitosta viite- ja pankkitiedot jäsenmaksun maksamista varten. Uusi työnantaja ilmoitetaan Jässärissä jolloin liiton jäsensihteeri toimittaa valtakirjan.

Huolehtimalla jäsenmaksuista varmistat voimassa olevan työttömyyskassan jäsenyyden ja ansiosidonnaisen päivärahan mahdolliselle työttömyysajalle. Työttömyyskassan nimi on Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassa JYTK.